anda patut terasa..!


hari nie dalam sejarah hidup aku,
orang yang dah lama tak ada dalam hidup aku,
tekan butang like pada satu entry dalam blog aku,

perasaan aku pada waktu itu???
whattttt?!?
*ye,itu lah perasaan aku*

KENAPA???
kenapa benda yang aku nak rahsiakan,
selalu je dibongkar oleh mereka-II yang aku sayang..?
kenapa aku tidak boleh menjadi seorang yang bijak
 dalam menyimpan rahsia sendiri..?

ye,ini kerana aku adalah 
MANGSA KEADAAN

bila,aku lihat nama dia pada butang like itu,
fikiran aku,perasaan aku,menjadi kosong,
sampailah aku terus teringat pada kisah-II lama,
dimana aku masih lagi berada dalam keadaan jahil,
ye kenapa jahil..?
sebabnya,waktu itu,aku terlalu mengikut perasaan,
aku masih belum cukup matang waktu itu,
haha,sehinggalah aku mengganggu
 JADUAL HIDUP orang itu..

huhu,banyaklah yang berlaku waktu tu,
macam-II,
alahay,jahilnye engkau anis..
tapi xpe,sebab pengalaman itu yang mengajar engkau sekarang..

mengapa kau tidak boleh ketawa pada lawak yang sama berulangkali,
sedangkan kau boleh menangisi sesuatu kesedihan yang sama berterusan..? 

Allah,lepas nie aku tak tawulah,
apa pulak lah pandangan orang pada aku,
hurm.....

apa sangatlah pandangan dari manusia,jika hendak dibandingkan 
dengan pandangan dari ALLAH SWT..

ya TUHAN,
kenapa manusia selalu saja mengadili sesuatu berdasarkan dari
 kata-II orang yang mereka dengar..?
sedangkan Kau ajar,agar tidak mendengar khabar-II angin..
ya TUHAN,
kenapa manusia itu suka mencari kesalahan orang lain..?
sedangkan Kau perintah agar,
menutupi aib orang,dan mencari kesalahan diri sendiri..

ya ALLAH,
aku tidak pernah menyesal atas apa yang telah berlaku,
kerana,sebab pengalaman lalulah,
yang mengajar aku agar tidak mudah percaya pada orang lain,
kerana pengalaman itulah,mengajar aku untuk berfikiran matang,
kerana pengalaman itulah,yang mengajar aku,agar 
menyayangi seseorang itu bersederhana saja..
*wallahualam*












ya Allah,
apa yang telah berlaku,sedang berlaku,dan akan berlaku,
hanya ENGKAU YANG MAHA MENGETAHUI
aku hambaMu,
usaha,doa dan tawakkal..

yaAllah,
hadirkanlah hatiku kemaafan,hadirkanlah jiwaku kelembutan hati,
ya Allah,
jauhkanlah aku dari mereka yang hanya menyakitiku,

ya Allah,sesungguhnya aku berlindung kepadaMu 
dari kecemasan dan kesedihan...










thanks sudi baca,awak cantik dan handsome sangat..!