kehilangan menghadirkan RINDU

BISMILLAH..

5.40 petang,aku baru je lepas duduk-II,having a "makan petang" with my beloved mother..actually,bukan aku dengan mak aku jee,tapi adalah jugak adek aku yg paling kecik (hajar) and also anak auntie aku adam and jiyhaa..

suddenly,time tengah makan,borak-II,adek aku hajar, gadoe-II kecik with jiyhaa, a little girl who only at around 2/3 years old..time -II gaduh tu,tiba-II jiyhaa bercakap..erm,maksud aku,budak techik tu pandai menjawab apa yang hajar gaduhkan dengan dia..then,tetiba,mind set aku berubah,thinking and remembered to my cute-cute niece and nephew,yang umo dye pon dekat sebaya dengan jiyhaa..

then,tiba-II,aku rasa rindu sangat-III kat anak sedare aku tu..erm,kalau korang ingat entry lama aku,aku ada letak gambar dyerang..oke,so..time makan tu,memang tiba-II, hati aku rasa tersentuh sangat bila dengar jiyhaa cakap macam tu,

kat fikiran aku ni cuma fikir, "mesti sekarang danny pun dah pandai cakap dengan lancar and jelas macam tu,mesti comel sangat bila dengar danny cakap..Allah,sayunya hati aku time tu,cuma Engkau je yang tawu..aku rindu sangat kat danny dengan dania..dah almost 3 month tak jumpa dengan dyerang..rindu sangat...

tapi yang paling aku terkilan ialah bila aku dan family aku tak dapat nak tengok cucu pertama dalam keluarga kami membesar,depan mata kami sendiri..sedih bila terkenangkan yang dyerang pandai cakap,jalan,makan sendiri,tanpa kami disisi..and paling memedihkan bila kita orang as makcik-II dyerang and atok and nenek dyerang,langsung tak pernah ada kenangan sewaktu dyerang nak mula kenal dunia nih..

Allah,sekejapnya masa antara kami sekeluarga dengan dua orang budak kecik tu..rindunya..tapi alhamdulillah,aku bersyukur pada Engkau,sebab semalam mak cakap,maybe kak yan (mama danny and dania) akan bawak dyerang ke rumah..spent time dengan kita orang..Allah bersyukur sangat..tapi tulah,cuma masa je mak tak tawu lagi..maybe sebab kak yan pun kerja and time cuti sekolah nie,memang susah sikit masanya..tapi xpe,aku percaya,Allah dah sediakan dah jalannya,cuma maybe lambat siket..tak pe,aku akan tunggu masa tu..

erm,okelah..rasanya cukuplah untuk aku tulis pasal danny dan dania..aku dah tak tawu nak type apa..cuma yang aku nak cakap,aku dan keluarga aku amat-III rindu pada dyerang..

bila kita kehilangan seseorang,lama-II,kehilangan itu akan menimbulkan perasaan rindu..dan rindu pula akan menyebabkan kita tersedar,bahawa menghargai seseorang itu amat penting sebelum tibanya saat  kehilangan ...


love both of you : DANIEL ASYRAF and DANIA NATASYA...


sedih n terkilan sangat bcoz aku tak de 1 picture pon yg snap dgn danny...!

aku sayang sangat gambar ni..waktu first day raya..kat ruma atok..akak rindu kat dania...!


thanks sudi baca,awak cantik dan handsome sangat..!