kakak cantik~

BISMILLAH...

assalammualaikum,hee,apa kabar..?saya kabar baik,harap-II anda semua akan mempunyai kabar yang baik jugak, oke..! entry kali ini saye nak menceritakan tentang 2 orang gadis someyl dan cantik yang mempunyai status hubungan sebagai kakak kandung kepada saya..

saya mempunyai 2 orang kakak,yang first bernama Nur Rabiatul Adawiyah dan second bernama Nur Halimahtus Saadiah..oke,dalam family saya,kami panggil mereka dengan nama pendek iaitu awin dan alin... ha,kalau saya pulak anis..oke,kak awin berumor 21 tahun,tapi dye selalu tipu orang,yang kononnya umur dye lebih tua dri tu,,hurm,x tawulah apa motifnya,yang penting layankan je~ kak alin pulak umurnya 17 tahun,atas aku jee,erm,dia seorang yang pandai sangat dalam melukis,huhuh,dalam kelas markah seni untuk kerja kursus SPM,dialah yang dapat markah paling tinggi..ngehhehe...

oke,sebagai adek,sudah semestinya,aku memerlukan tunjuk ajar dan nasihat dari seorang kakak,err,maksud aku 2 orang kakak,sebab aku ada 2 kakak..( merepek ),hurm,baiklah aku akan bagi beberapa contoh yang diambil daripada pengalaman aku sendiri,

oke,aku mula dengan kak awin,kak awin adalah seorang kakak yang mempunyai prinsip yang kuat,dan dia jugak seorang yang sangat tegas,apa yang aku perhatikan, apa sahaja yang dia mahu lakukan dan yang dia rancangkan pasti akan dia lakukan,kiranya bukan cakap kosong laa~ aku teringat nasihat dia pada aku, tak kira lah orang tu baik macam mana pun,rapat macam mana pun dengan kita,kita jangan sesekali letakkan sepenuh kepercayaan kepada orang itu..kak awin pun pernah cakap dekat aku,kita jangan cepat menilai orang dari luaran,kak awin cakap,tak semestinya orang tu buat silap sekali,kita terus nak pandang serong pada dia,mesti ada hikmah atas apa yang dah berlaku,dia cakap,aku masih kecik,dan aku tak paham lagi,dia kata,kalau aku dah kerja,dah jumpa ramai orang,baru kau tawu dan baru kau faham...


yee,ini lah kak awin..huhuhu

oke,sekarang kak alin pulak,erm...kak alin adalah seorang kakak yang sangat ceria dan suka buat lawak, sometimes kadang-II,macam budak kecik pon ada..weee~tapi tak kesah pon,sebab dengan lawak dialah yang selalu buat emak ketawa,yang selalu buat kita orang gembira..muehehe,hurm,kak alin seorang yang steady,aku selalu tengok dia tak mudah gelabah kalau ada masalah,dia relaks jee,hee,tak macam aku,nanti start lah risau sana sini...kihkihkih,kalau aku ada apa-II masalah dekat sekolah,nanti kak alin lah yang akan tolong...huhuhu,teringat pulak aku,waktu aku darjah 5/6,kak alin marah sorang kawan aku ( lelaki ) yang kacau aku..haha,dah macam gangster pon ada..kuikuikui...pastu kalau aku tak skola,dialah yang jadi posmen aku,pulangkan bukulah,borang lah,pesanan lah..hehee..jahatnya aku..(kantoi selalu ponteng)

hah,yang ini pulak kak alin...hehehe


oke,now antara sikap-II kak awin dan kak alin yang sama..hurm,untuk pengetahuan korang,mereka berdua nie sangatlah pembersih dan seorang yang sangatlah kemas..kalau pergi sekolah tu,hamboyy, kemas dan bersih sangat,tak macam aku,ala kadar jee..hehe,( nak pergi sekolah jee pun )pastu,2/2 ada bakat dalam seni,tak macam aku,nak tawu sebab apa..sebabnya,melukis atau seni adalah subjek yang paling aku benci dan tak suka( aku suka menulis..wee~ )..nasib baik,SPM taon depan aku tak amek seni..kuikuikui~

hurm,perbezaan antara dyerang nie pulak,kak awin adalah seorang kakak yang sangat tegas dan garang...hehehe (kadang-II takut jugak )
dan kak alin pulak adalah seorang kakak yang ceria dan sama kepala dengan aku..hahaha ( kadang-II jee lah sama,sebab aku serius siket,dia nie macam budak-II siket )hehehe

erm,okelah..aku rasa itu jelah yang dapat aku ceritakan,kan lebih -II nanti,korang cakap aku nipu pulak..huhuhu,so,aku harap korang terhibur dengan entry aku kali nie,ngee~

and untuk pengetahuan korang,aku sayang kakak-II aku..huhuhu,korang pon mestilah sayang pada kakak masing-II kan..
oke semua,dadaaa~

p/s : : kedua-dua kakak aku dah berpunya..weee~ pada yang nak usya,hee,sorry..dah terlambat...miahaha



thanks sudi baca,awak cantik dan handsome sangat..!