takde tajuk ---- > blur



hari nih,pada awalnya mood aku dalam keadaan yang baik,
mak,ayah,adek  dan aku..
pergi ke 2 tempat majlis kahwin kawan ayah..
kiteorang gerak dalam pukul 11.30 dan balik rumah dalam pukul 1.00 petang..

lepas dah sampai rumah,dan buat apa yang patut,
aku terus on lappy dan online...
mcm biase..check noti,tengok frends request then
one by one orang hantar im chat kat aku,
oke,aku masih happy,then tetiba..makin ramai,dan otak aku serabut..
.................

oke,seriously,aku tak ada mood nak cerita pasal chat tuh,
tak penting pon,sebab benda kecik je,
now
tadi,aku singgah ke satu blog,and aku tertarik dengan entry dye..
jap ye,aku bagi link..

http://www.kizgarden.blogspot.com/

oke,korang dah tengok video tu..?
hah,ape pendapat korang..? bagi aku video tu memang betul-II 
baik untuk ditonton,dan video tu memang banyak sangat moral value,
actually, aku memang suka tengok vlogger-II 
yang buat vlog berunsurkan Islamik..
as example..Matluthfi,AnwarHadi,and yang terbaru Madmie..

aku tabik dan hormat sangat dekat dyerang nih,
mana taknye,masing-II study kat oversea,
tapi aku tengok,dyerang tak lalai pon,
dyerang tak lupa pon pasal agama dan adat,
sedangkan dyerang kat oversea dan jauh daripada keluarga..
and majoriti rakyat negara tempat dyerang study tu,
bukanlah beragama Islam,
tapi kerana adanya IMAN yang kuat dalam hati..
masing-II telah pon menyebarkan dakwah dengan cara yang sangat mudah..
alhamdulillah..

oke,berbalik pada nama-II vlogger yang aku sebut tu,kalau ada 
dikalangan korang yang tak kenal,
korang boleh je,search kat youtube..nanti akan keluarlah macam-II vlog 
yang dyerang dah buat..ha,tgoklah..memang kebanyakkannya 
memang sangat-II bagos dan bermanfaat..
and paling aku favourite semestinya vlog 
Matluthfi - Rokok dan Kopiah..
pergh,kalau korang tengok,memang hati korang akan tersentuh la,
memang gila baiklah,
kalau tak caye,korang tengok sendiri..nah link..

Matluthfi -Rokok dan Kopiah

oke,now im counting for dat day..
hehehe,
nak buat suprise,
harap-II boleh lah gembirakan hati *some text missing*


oke tadi aku ada baca satu lagi blog,
entry bout fesyen rantai burung hantu (owl necklaces)
yang katanye tengah hot tu..
ceh,memang hot pon,sebab most of member aku pakai kot..

ceh,awalnye memang aku nak beli pon sebab MACAM lawa jee,
tapi entah kenapa bila aku tengok betul-II,sebab yelahkan,
rantai tu berbentuk BURUNG HANTU,so aku pon
terfikirlah,boleh ke pakai..?

ceh,sekali betollah,rupenye haram,sebab 
ada unsur-II *some text missing*
( sebenarnye aku lupa )
hehe,so,kalau korang nak tawu dengan lebih lanjut,nah amiklah link,baca ye..
burung hantu punye cerita..hee

rantai burung hantu haram?

burung hantu punye cerita jugak

oke,kat atas tu ade 2 link,1 blog yang aku tak kenal,1 lagi blog member kat fb,
so,boleh baca yang mane-II
tapi yang first tu lagi detail la..

oke,so kalau korang malas sangat nak baca,
nih aku bagi contoh gambar bagi yang tak tawu ye..

lawa ke..? entah tapi mahal la,huhuh..around 30 ingget...

ha,okelah tu..
aku dah malas nak type,
dah panjang dah nie,just nak cakap..sorry,kekalau ada girl-II
yang terase ye,
-DAKWAH ITU WAJIB-




gambar atas tu,gambar balik dari majlis kahwin tulah, isk-III,kesian....macam budak kecik...


-TAMAT-
written by : makwe
speech : baru lepas gadoe
kredit to : blog-II yang aku singgah tadi..thanks...!

thanks sudi baca,awak cantik dan handsome sangat..!